Saturday, December 4, 2010

PassPort Semudah MakaN ABC....

2 desember 2010 utk pertama kalinya dalam hidup aku selama hidup 28 tahun aku pi jbtn imigresen tuk wat passport...huhuhuhu passport..mcm tak caya jek..luckily follow hubby naik seremban then sampai kat wisma persetuan dlm kul 7.20am..tnya guard dia ckp dah buka trus pergi tingkat 2..lucky me org ketiga..trus isi form n ambik no.giliran..just pada sesiapa nak cepat kenalah tercangak awl2 kat imigresen then make sure everything complete:
1.Borang ambik kat sana jek n isi secepat yg bolehlah yer to avoid kena q-up for no giliran
2.2 keping gmbr ukuran passport 3.5x5
3.Sekeping salinan kad pengenalan...
4.Passport lama klu nak wat baru or renew...
Ada sumer tue keje dah semudah minum ABC heheheeh..opss not to forget bring cash for payment...
Tgu no giliran dipanggil..aku duk dlm 5 minit dah kena panggil then dia org ambik thumb print..pastue duk balik tuk pgilan kedua..then kena panggil byrlah RM100 42 m/surat (2 tahun) n RM300 tuk 5 tahun..
depa bagi resit n suh dtg balik dlm sejam utk collect passport..
Manalah aku nak pergi kan?aku turun beli roti n surat khabar duk melangguk kat sebelah kaunter pertanyaan tgu sampai kul 9.00pg..then aku naik..haa ambik ko penuh dlm jbtn imigresen..adalah dalam 60 org...Fuhhh nasib baik aku dtg awal tadi..klu tak ntah pukul brapa baru bleh siap...then walla passport pertamaku siap..hehehehehsumer org yg overtake line aku sumer aku overtake balik..ingat aku tunggul..penat aku berdiri senang2 nk overtake aku...heheheh pastue ngan bangganya aku kuar dan trus ngayau sorang2 kat bndr seremban...huuhuh..skang aku dah ada passport then my hubby congrate me coz dah ader passport n brani sorang2 pi buat tanpa tguu dia..alah benda mudah jek...hahahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...