Friday, October 19, 2012

LEADERSHIP

Ntah ler tajuk cam best jer kan..tapi sebenarnya xbest pun..what make u a good leader?Ha payah tak, nak jawab,payahkan...ingat senang ker nak jadi ketua kesayangan ramai yang boleh diharap n yang berkelayakan..kalau just jadi ketua kerana nak pangkat n kerana ader org dlm push ko supaya cepat naik baik toksah jadi ketua..sebab aku pasti orang2 macam nielah yang akan mengakibatkan ketua2 didunia dipandang enteng....setuju tak 3x..nak jadi ketua perlu penuh ilmu didada bukan hanya ilmu mengarah tapi mcm2 ilmu ko kena tau..dari ilmu memujuk hingga ilmu mengodem staff2 ko..ingat kondem boleh senang2 nak kondem ko?ado caranya...yang aku xfaham kalau ketua yang nak tunjuk ko ketua sangat..apehal??kalau nak tunjuk sangat leadership tue n pandai wat keje takper aku terima ngan hati terbuka..yelahhh aku kuli jerk dia ketuaaa..tapi kalau hampeh tau kondem org,habiskan duit n buat keje pun xtau baik ko duk diam2 xyah jadik ketua..buat habis duit jabatan jerk bayar gaji ko sebagai ketua tapi HABUK PUN TARAAKKK...Ingatlah wahai ketua ku..jgn bermain dengan kesabaran org bawahanmu,buruk padahnya coz selama ko dtg blum ader satu benda yang membanggakan pun yang ko buat,ko dpt nama n kesenangan pun sebab kami..Jangan berkira dengan kami...aku masih diam membisu seribu BAHASA,jgn aku berkata bagai HALILINTAR...takut terkedu mengalir manik2 jernih nanti..KESABARAN KAMI ADA BATASNYA..ketahuilah jangan jadi KETAM yang ingin mengajar anak jalan lurus tetapi diri sendiri jauh sengetnya...hehehe...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...